Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op oudetalen.startpagina.nl

Hoe lang nog

  • Rosette

    Menachem, ik schrijf geen Oud-Grieks, hoef bij het schrijven van Nieuw-Grieks gelukkig dus alleen maar het accent-teken ( de tonos) in te voegen. Dat gaat heel gemakkelijk, ik houd het ; teken ingedrukt vóór de klinker van de lettergreep waar dat accent geplaatst dient te worden. Zo werkt dat op mijn computer maar ik weet wel dat dat niet bij iedereen het geval is.

  • Rosette

    Wat mooi! Bij mij worden deze tekens meteen goed weergegeven zonder dat ik ook maar iets aan mijn instellingen heb hoeven veranderen!

  • Menachem

    ja, die kan soms vaag zijn: ik bedoelde meer `direct van toepassing voor een preek´: maar geef geen moeite voor het antwoord. je antwoord impliceert al iets, denk ik.

    een groet,

    Menachem

  • Burger

    Ben je er nog, Ferry?

  • Ferry

    Het was inderdaad (ook) van toepassing op de preek. Wat zo aardig was: we hadden een ‘vreemde’ organist en toen ik een kwartiertje voor de dienst in de consistorie was improviseerde hij op de Geneefse melodie van psalm 42. Ik ben er in de dienst op teruggekomen!

  • Menachem

    OK, duidelijk, ik heb wel ongeveer een ID wat je bedoelt met Geneefse melodie.

    groeten,

    Menachem